ЕКСПЕРТИЗА 1


ЕКСПЕРТИЗИ И МОТИВАЦИЯ


AКО ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС МИСЛЯТ РАЗЛИЧНО, ЩЕ МОГАТ ДА ОТКЛЮЧАТ ПЪЛНИЯ СИ ПОТЕНЦИАЛ.

“КРЕАТИВНОСТ ФРОНТИНВЕСТ” ДОСТИГА ДО ВСЯКО ЕДНО НЕЩО, КОЕТО ПРАВИМ!

Използваме диапазон от различни гледни точки, експертност, проницателност и опит. Насърчавайки разнообразието да мислим по този начин – РАЗЛИЧНО, ни помага да достигнем забележителни нива на високи професионални стандарти. Във ФРОНТИНВЕСТ споделяме една обикновена корпоративна философия, а тя е: ДА ПЕЧЕЛИМ ДОВЕРИЕ В БИЗНЕСА!


МОТИВАЦИЯ ЗА УСПЕШНА БИЗНЕС СРЕЩА


(изгледай със субтитри на български език)

С НОВИ ПАРТНЬОРИ И СЪДРУЖНИЦИ ВСЕКИ БИЗНЕС МОЖЕ ДА БЪДЕ ОЩЕ ПО-АМБИЦИОЗЕН, ОЩЕ ПО-КОНКУРЕНТОСПОСОБЕН И ОЩЕ ПО-ПЕЧЕЛИВШ

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 2 МИНУТИ

Точно, когато вече си мислим, че бизнесът в България няма накъде повече да бъде по-непостоянен и по-усложнен, особено сега, след появата на COVID 19, иновационни (дигитални) технологии и непрестанно появяващите се нови възможности за пазарни ниши започват бързо да преоформят сегашните бизнес модели и дори се осмеляват да променят посоката на определени сектори на българската икономика от губещи към печеливши.

Откакто все по-налагаща се тенденция е жизненият цикъл на продуктите и услугите да се свива от години до месеци, дори до седмици, кривата (графиката) на новия модел на адаптация на продуктите и услугите, по-скоро, започва да наподобява изострена перка на акула, отколкото нормална класическа крива на жизнения цикъл на продукта или услугата, стартиращ с внезапен и бурен успех, последван от кратък, но блестящ период на доминация и приключващ с драматичен спад.

Иновационните (дигитални) технологии и откриващите се все по-нови пазарни ниши отварят “шлюзовете” за нови конкуриращи се пазари, където нивата за влизане и излизане са много ниски и всяка една утвърдена голяма, средна или малка българска или чужда фирма (дори оперираща в различен от Вашия сектор) може да се появи ненадейно от нищото и да получи господство на пазара – дори и да е за много кратък период от време. За да се придобият най-добрите възможности за бизнес развитие в днешната българска твърде забързана, усложнена и опасно-несигурна пазарна икономика, бизнесът трябва да бъде МНОГО ПО-ГЪВКАВ, ОЩЕ ПО-АДАПТИВЕН И НАЙ-ДИСЦИПЛИНИРАН ОТ ВСЯКОГА!

Време е всяка ориентирана към растеж фирма да построи своя НОВ БИЗНЕС МОДЕЛ ЗА КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ И РАЗВИТИЕ, пригоден не само за Български, а и за Европейски и Чужди пазари. Повече от ясно е, че този нов бизнес модел ще е коренно различен от досегашния “бащин” бизнес модел, но ще е единственият начин бизнесът да оцелее в днешната ера на иновациите, дигитализацията и неустояващата на бърз растеж световна икономика.


МЕКАТА ЧАСТ В БИЗНЕСА

Много собственици на български фирми считат, че “служебното” говорене (комуникиране) с клиентите ще им донесе престиж, PR, ще генерира доверие и по този начин ще привлекат още повече клиенти. За съжаление, много от тях, дори и на пределна възраст, все още не са усвоили, трудно практикуват и казано на обикновен език “ИМ КУЦА МЕКАТА ЧАСТ” в бизнеса. Повечето хора от бизнеса избягват да се говори на тази тема – за “МЕКАТА ЧАСТ”, но без нея всеки трудно ще достигне сериозни постижения не само в бизнеса, а и в личния живот. ПРАКТИКУВАЙТЕ ПО-ЧЕСТО “МЕКАТА” ЧАСТ В БИЗНЕСА, ДОКАТО СЕ ПРЕВЪРНЕ В ПОСТОЯНЕН НАВИК.

КЛЮЧЪТ КЪМ ОТВАРЯНЕТО НА ВСЯКА ЕДНА ВРАТА

КЛЮЧЪТ КЪМ ОТВАРЯНЕТО НА ВСЯКА ЕДНА ВРАТА Е ДА ПРИТЕЖАВАШ СИЛАТА И КУРАЖА ДА ПРЕДСТАВЯШ БИЗНЕСА ПРЕД КОГОТО СИ ПОИСКАШ, КАКТО СИ ПОИСКАШ, КОГАТО СИ ПОИСКАШ.

Всеки пряко отговорен и силно заинтересован за текущото бизнес състояние на фирмата е длъжен когато и да е, където и да е и пред когото и да се намира, да бъде най-сигурен и убеден в това – свободно, без абсолютно никакви задръжки и колебания да ПРЕДСТАВЯ БИЗНЕСА СИ (или фирмата, за която работи) ПРЕД КОГОТО СИ ПОИСКА, КАКТО СИ ПОИСКА, КОГАТО СИ ПОИСКА ЧРЕЗ БЕЗУПРЕЧНО – ПРЕДИЗВИКАТЕЛНA ПРЕЗЕНТАЦИЯ (ПРЕДСТАВЯНЕ) НА ВЪЗМОЖНО НАЙ – ВИСОКОТО БИЗНЕС НИВО.


НЕКОПИРАЩИ СТРАТЕГИИ

БИЗНЕС СТРАТЕГИИТЕ СА ИЗЖИВЕЛИ СВОЕТО ВРЕМЕ 
Стратегиите за бизнеса са остарели, неприложими и са изживели своето време.

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 3 МИНУТИ

СТРАТЕГИИ, КОИТО РАБОТЯТ: 5 начина за трансформиране бъдещето на бизнеса.

Някои лидери на бизнеса споделят, че нямат изготвена печеливша стратегия за фирмата и отчитат, че пропускат много добри възможности за повече бизнес. Защо толкова фирми не само в България, а и по целия цвят губят изключително ценно време и парични средства за бизнес стратегии, които никога не се реализират?

Погледнато отстрани, други фирми дават вид, че бизнесът им има точна стратегия за успех, а собствениците / акционерите, изпълнителните директори и висшият мениджмънт са напълно сигурни и убедени, че вършат всичко по правилния начин:

– Да се фокусират изключително върху растежа на бизнеса
– Винаги да преследват функционална съвършеност
– Да внедряват постоянни реорганизации за постигане на промяна
– Да откриват все повече добавена стойност за продуктите / услугите с минимални ресурси
– Да реагират бързо към промените на пазара

Но тези общоприети практики и конвенционално мислене са КАПАН, който отклонява всеки един бизнес от набелязаната дестинация (главната цел).

Как лидерите да сътворят стратегия за бизнеса, която да работи с възможно най-високи резултати?
– Трябва да правят обратното на това, което всички останали от техния бранш правят, за да могат фирмите им да постигнат печалба, успех и устойчиво развитие, към които винаги са се стремили
– Трябва да останат верни на собствената си идентичност

  1. Лидерите да се ограничат в преследването на растежа на бизнеса и внимателно да преценят и определят с какво точно бизнесът им е незаменим на пазара. Истинската отличима идентичност се изгражда на база неповторима уникалност, която е почти невъзможно да бъде закупена или копирана, от който и да е конкурент от бизнеса. Това ще даде на всяка една компания непобедим двигател за нейния бърз растеж.
  2. Стратегията на бизнеса да се прилага всеки ден.
    Мениджърите да престанат да се фокусират върху еднообразната функционалност и налагат безкрайни бази за сравнение. Това само ще насочи бизнеса обратно към мястото, на което вече е бил на пазара заедно с всички останали. Лидерите на бизнеса да започнат да преначертават и градят лесно функционални способи, с които да могат да осъществят стратегията на бизнеса и реализират печалба.
  3. Лидерите да престанат да уеднаквяват и обезличават служителите и работниците на бизнеса.
    Вместо това да набележат, идентифицират и използват различията и отделните специфичности на техните възможности, за да могат те да заработят в полза на стратегията на бизнеса. Това ще помогне на работниците и служителите всекидневно да прилагат и изпълняват новата стратегия на бизнеса.
  4. Да се намалят разходите, за да се подобри растежа.
    Много от фирмите в България правят от 30 % до 40% разходи за дейности, които нямат нищо общо със стратегията на бизнеса. Вместо това лидерите да преосмислят наново бюджета и инвестират средства в своята уникална отличителна идентичност, за да могат да диверсифицират бизнеса и постигнат сериозни успехи в набелязаните от тях цели.
  5. Да определят бъдещето на бизнеса
    Лидерите да спрат непрестанно да реагират към промените на пазара. Най-добрият начин да се притежава бъдещето на бизнеса е лидерите да го набележат и начертаят със собствени ръце.
  6. Лидерите да преустроят изцяло индустрията според най-силните отличителни качества на бизнеса и се насочат към ниша на пазара, в която техният бизнес да е ДОМИНИРАЩ.

ИзКрИвЕнАтА РЕАЛНОСТ на Старото Бизнес Огледало

Отговорните за бизнеса да не се увличат по заблуждаващото примамливо отражение, сияйно радииращо от тяхното бизнес огледало, а правилно пресметнат възможностите си и погледнат трезво на ИЗКРИВЕНАТА РЕАЛНОСТ, неподминала и с времето обсебила всеки един, който се занимава с бизнес.

Виждайки своето отражение много по-реалистично, всички Водещи Лидери на българския бизнес ще им е доста по-лесно да погледнат действителността и определят НОВИЯ ЦЕЛЕСЪОБРАЗЕН ПЪТ, към който техният бизнес да се насочи. Но преди това, ако старото бизнес огледало все още отразява ПРЕДИШНАТА ИЗКРИВЕНА РЕАЛНОСТ – ВОДЕЩИТЕ НА БИЗНЕСА ДА ГО ЗАМЕНЯТ С НОВО.


КОЕ Е МОЕТО “ОСТРИЕ” В БИЗНЕСА?
В какво АЗ съм най-добър и кое е моето ПРЕИМУЩЕСТВО / ПРЕДИМСТВО пред другите в БИЗНЕСА?

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 2 МИНУТИ

Винаги съм задавал провокиращия въпрос на амбициозните бизнесмени: Как можеш да победиш Bobby Fischer – многократния световен шампион по Шах от 1970 г.? Отговорът: ОПИТАЙ С ВСИЧКО ДРУГО, НО НЕ И С ШАХ…Винаги се запитвайте, КОЕ Е МОЕТО “ОСТРИЕ” – в какво аз съм най-добър и кое е моето преимущество / предимство пред другите? Бизнес историята е препълнена с примери за ГОЛЕМИ БИЗНЕС ГРЕШКИ, които са могли да бъдат избегнати, ако ОТГОВОРНИТЕ за тези големи грешки в бизнеса някога бяха си задали обикновения въпрос – КОЕ Е МОЕТО “ОСТРИЕ” И В КАКВО АЗ / НИЕ СМЕ НАЙ-ДОБРИ?

Това се е случвало и с най-големите бизнес компании: Например Coca-Cola са започнали да отглеждат скариди и са се насочили към производството на пластмаси, пробвали са се дори в киното (в началото на 1980 г. Coca Cola притежавала Columbia Pictures). Bell Canada (Канадската Телефонна Компания) разнообразява бизнеса си с финансови услуги и недвижими имоти. Gillette започват да произвеждат ръчни часовници и се впускат в търсенето на нефт. Mobil, гигантската американска енергийна компания, която е супер квалифицирана в изнамирането на нефт се пробва в търговията с мебели…Всички тези бизнес “авантюри” претърпяват крах, защото хората, които са били начело на тези рискови начинания са нямали преимуществото, т.е., не са разбрали кое е тяхното “ОСТРИЕ” – това, в което, всъщност, са най-добри. За повечето обикновени хора е изключително трудно да развият опит и познания в много и различни области, но има и такива изключения като например Jack Welch – емблематичният бивш главен изпълнителен директор на General Electric, но дори и той признава, че General Electric се опитват да бъдат първи или втори във всеки един от бизнесите, в които оперират – всъщност достатъчно, за да дадат преимущество на конкурентите си.

Принципът “Да знаеш кое ти е ПРЕИМУЩЕСТВОТО – ОСТРИЕТО” реално отдавна се прилага изключително успешно в бизнеса от най-добрите. Да вземем най-важния бизнес сектор – финансите: Когато отиваш до банката за заем, адвокатите на банката са тези, които са подготвили и написали договора за заем и те – (банката) са тези, които имат изключителното преимущество т.е. “ПРИТЕЖАВАТ ОСТРИЕТО”. В Договора за заем винаги има клауза, като, например: “Каквото и да правите, ние – (банката) можем да си поискаме обратно парите при следните изброени по-долу условия – текст винаги написан с малък, трудно за четене шрифт. КОГАТО ЗАЕМАШ ПАРИ ОТ БАНКАТА – БАНКАТА ИМА “ОСТРИЕТО”, т.е. – АБСОЛЮТНОТО ПЪЛНОТО ПРЕИМУЩЕСТВО.


ЧЕРНАТА ОВЦА В БИЗНЕСА

1% или 99% процента? От кои е Вашият бизнес? Вашият бизнес оперира в една от следните 2 групи:

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 1 МИНУТА

Стоките (услугите) си приличат с всички останали, само че са малко по-евтини, услугите са малко по-бързи и предоставяте много по-добро клиентско обслужване. Това правят повечето от (99 %) от бизнесите в България и по този начин превръщат своите продукти и услуги в СТОКА ЗА ПОТРЕБЛЕНИЕ. Това са едни от най-важните ключови причини повечето бизнеси да продължават да се мъчат и страдат и по този начин бавно, но сигурно да се доближават до фалит.

Бизнесът Ви е УНИКАЛЕН. Извършвате несравнима и забележителна работа по ВАШИЯ НАЧИН – работа, с която впечатлявате и задоволявате всички изисквания на клиентите на фирмата. Ако сте сигурни, че Вашият бизнес е към групата с единия процент (1 %), това означава, че Вие отдавна вече не прилагате следните бизнес практики:
– Отдавна не се конкурирате на база цени;
– Имате достатъчно клиенти и вече не е нужно да се борите с всякакви средства, за да привличате нови такива измежду всички конкуренти;
– Бизнесът Ви / Вашата марка е достатъчно популярна сред широката общественост и не е необходимо да отделяте значителни средства за рекламна дейност.


€ВРОПЕЙСКИТЕ ПРОЕКТИ – ПРИКРИТИЯТ ТРОЯНСКИ КОН ЗА БИЗНЕСА 
Лидерите да прогонят завинаги Троянския кон от бизнеса

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 1 МИНУТА

Преди да се решат отново да се възползват от което и да e финансиране по Евро и други спомагателни програми за бизнеса, собствениците / акционерите да проучат внимателно дали на хоризонта на Българската и Европейска икономика ще има сериозната нужда от още една допълнителна модерно оборудвана фирма, произвеждаща поредния дублиращ се продукт за Българския или Европейския / Световния пазар.

Лидерите да НЕ позволяват повече Европа “ДА СИ РАЗИГРАВА КОНЯ” на територията на техния бизнес, а насочат енергия и средства в дейности, свързани с формиране на иновационни стратегии за цялостна диверсификация на бизнеса и неговите продукти/услуги, коопериране със сродни фирми в бранша за съвместно използване на ресурсни бази и общи търговски марки и обединяване на усилия за създаване на нови конкурентни предимства с цел генериране на по-големи печалби.
Високо прокламираните и препоръчвани от Европейския съюз фондове за финансиране са били и винаги ще бъдат повече в полза на местните данъчни структури, банки, социални политики, отколкото да са в пряк интерес на самите собственици / акционери на бизнеса.

Икономическите цели на Европа за финансиране на бизнеса чрез Европейски проекти са само едни:
Свръхпроизводство и ниски изкупни цени на продуктите / услугите и превръщането на всяка една фирма, възползвала се от финансиране по Евро програми, от ЕДИН УТВЪРДЕН, ОТКРОЯВАЩ СЕ И КОНКУРЕНТОСПОСОБЕН БИЗНЕС В ЕДИН ЛЕСНО ПОДМЕНИМ, ОБЕЗЛИЧЕН ПОДИЗПЪЛНИТЕЛ.

ФРОНТИНВЕСТ ЕООД