ЕКСПЕРТИЗА 2


КОЙ Е ФИНАНСОВИЯТ ПЕЧЕЛИВШ БЕНЕФАКТОР ЗА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС?


ЗА ДА СЕ ​ПОВИШИ КОЕФИЦИЕНТА НА ИНВЕСТИЦИОННАТА ПРИВЛЕКАТЕЛНОСТ НА ВСЕКИ ЕДИН БЪЛГАРСКИ БИЗНЕС Е НЕОБХОДИМО ПОСТИГАНЕ НА ВИСОКА ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ НА ТЕХНИТЕ ПРОДУКТИ И УСЛУГИ И ВНЕДРЯВАНЕТО НА НОВИ, ОЩЕ ПО-КОНКУРЕНТОСПОСОБНИ ТАКИВА.


БИЗНЕС  С ДЪЛГОСРОЧЕН ОТПЕЧАТЪК ВЪВ ВРЕМЕТО 

ПОСЛЕДОВАТЕЛИТЕ ДА ОСТАВЯТ ДЪЛГОСРОЧЕН ОТПЕЧАТЪК НА ТЕХНИЯ БИЗНЕС ВЪВ ВРЕМЕТО

“Всеки един голям български бизнес е оставил непоправим отпечатък в историята на нашата българска икономика и независимо от тежките години на прехода много от тях и до днес продължават да носят оригиналната мисия, закодирана с много позитивна енергия още от началото на тяхното сътворение.

Независимо дали в бизнеса ще се инвестира или преструктурира, днешните Български Лидери са длъжни да припомнят миналото и направят така, че бизнесът им да остави ярка отличителна следа и сериозен отпечатък в пространството на пазарната икономика не само в БЪЛГАРИЯ, а и по ЦЕЛИЯ СВЯТ.” – Николай Славков / ФРОНТИНВЕСТ

ТЕКСИМ / КРЕМИКОВЦИ / НЕФТОХИМ / БУЛГАРПЛОД / БУЛГАРТАБАК / СОМАТ / ТЕХНОИМПЕКС / ХИМИМПОРТ / БАЛКАН ФАРМА / СОФАРМА / ВИДИМА / АЛЕН МАК / ПЪРВИ МАЙ / СЕРДИКА / СВОГЕ / ВМЗ СОПОТ и много др.


ОТ ИСТОРИЯ > КЪМ БЪДЕЩЕ
ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС СЕ КОНВЕРТИРА В ИЗМЕРИМО БЪДЕЩЕ

ИСТОРИЯТА ВИНАГИ Е ВДЪХНОВЯВАЛА БЪДЕЩЕТО. БЪЛГАРСКИТЕ ЛИДЕРИ ДА БЪДАТ БДИТЕЛНИ ЗА НОВИТЕ БИЗНЕС ИДЕИ И СТРАТЕГИИ, КОИТО МОГАТ ДА ИЗСКОЧАТ ОТ МИНАЛОТО.

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 2 МИНУТИ

Независимо от краткия ни посткомунистически бизнес период (в сравнение със 300 годишното световно финансово минало) и българската финансова история може да се “похвали” с примери за маниакална човешка лудост, за бърза и лесна печалба.
Зрели мъже и жени наивно инвестираха всичките си дългогодишни спестявания, необмислено залагаха фамилни имоти, теглеха безумни кредити само и само да започнат бизнес в периода на така наречения “възход” на българската икономиката.
Това добре се визира по време на финансовата криза (1996г.-1997г.): строителният бум (2005г.-2008г.), енергийният балон на възобновяемите източници и набързо фалиралата банка КТБ.
От създаването на първите модерни корпорации отпреди повече от 300 години, светът е свидетел на множество финансови мании в световната икономика, добре известни на всички:
– Холандската Тулипомания (1634 г.-1637 г.)
– (The bubбle act) (1720 г.)
– Британската Железопътна Мания (1840 г.)
– Масивната спекулация (1929 г.)
– Така наречената Nifty Fifty (1970 г.)
– Японският бъбъл (1980 г.) и още много други финансови мании, всички завършили със сълзи.

Финансовата история, за съжаление, занапред ще продължи да се повтаря и оказва пряко влияние върху Българската икономика, затова всеки амбициозен човек на бизнеса е добре винаги да има едно на ум и се съобразява с нея.
Това особено важи за тези, които се занимават със счетоводство – езика на бизнеса и статистиката – инструмента, който ни учи да анализираме правилно вероятностите и риска.
ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС Е ДОБРЕ ДА ПОМНЯТ, ЧЕ РИСКЪТ Е ПОВЕЧЕ ОТ ЗАПЛАШИТЕЛЕН, КОГАТО Е НЕЗАБЕЛЕЖИМ, ОТКОЛКОТО, КОГАТО Е НАЯВЕ.
ТРЯБВА МНОГО ВНИМАТЕЛНО ДА ДЪРЖИМ ПОД ОКО И АНАЛИЗИРАМЕ НЕОТДАВНАШНАТА БЪЛГАРСКА ФИНАНСОВА ИСТОРИЯ И ПО-ЧЕСТО ДА СИ ПРИПОМНЯМЕ СВЕТОВНАТА, ЗАЩОТО ТОЧНО ОТ ТАМ МОГАТ ДА ИЗСКОЧАТ ЕДНИ ОТ НАЙ-ПЕЧЕЛИВШИТЕ ИДЕИ И СТРАТЕГИИ ЗА БЪДЕЩЕТО НА ВСЕКИ ЕДИН БИЗНЕС.


FIRST vs. THE BEST
НАЙ-ДОБЪР В БИЗНЕСА, ВМЕСТО ПЪРВИ В СЕКТОРА

ВМЕСТО БИЗНЕСЪТ ДА СЕ ФОКУСИРА ДА БЪДЕ ПЪРВИ В СВОЯ СЕКТОР, ПО-ДОБРЕ ДА СЕ ФОКУСИРА ДА Е МНОГО ПО-ДОБЪР, ОТКОЛКОТО Е В МОМЕНТА.

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 2 МИНУТИ

Всяка фирма си има своя собствен предел на развитие и в повечето случаи Водещите на Бизнеса, непознавайки достатъчно истинските нужди на пазара заедно с недобрата преценка за собствените си възможности, прекалено обсебени от фикс идеята да бъдат първи в сектора, в който оперират, се насочват към развитие на своя бизнес в много погрешна посока, вместо да предприемат преструктуриране, приспособяване, коопериране и съвместно сътрудничество – без допълнителни усложнения като нови “ГРАНДИОЗНИ” проекти и бизнес планове, обвързани с дългосрочно банково или друго кредитиране, както и несигурни обещания за бъдещи (нископечеливши) сделки.
ВОДЕЩИТЕ НА БИЗНЕСА ДА ПРЕЦЕНЯТ ВНИМАТЕЛНО СВОЯ РЕАЛЕН ПРЕДЕЛ НА ВЪЗМОЖНОСТИ И ПОМИСЛЯТ ЗА ДРУГА, ПО-РАЗЛИЧНА ПОСОКА ЗА ПОЕТАПНО И МНОГО ПО-СИГУРНО РАЗВИТИЕ ЗА ТЕХНИЯ БИЗНЕС.

Много бизнеси не само по света, а и у нас – в България, са успели и оцелели досега, именно защото отдавна са разбрали (са се примирили), че са достигнали своя достатъчен предел и нямат никаква нужда от повече развитие, още по-малко да гонят ПЪРВО МЯСТО в своя икономически сектор.
ПРЕДИ ДА ПОМИСЛЯТ ЗА КАКВОТО И ДА Е РАЗВИТИЕ, ВОДЕЩИТЕ НА БИЗНЕСА ДА СЕ ЗАЕМАТ СЕРИОЗНО И МНОГО ДОБРЕ ДА ПРОУЧАТ ПАЗАРА!


Ние определено живеем във века на сътрудничеството. Изключителните постижения досега в бизнеса, икономиката, индустрията, финансите, транспорта, дори политиката, са основани на принципа на колективното усилие. Ако четете, което и да е Българско или Чуждо новинарско бизнес издание в продължение на една седмица, едва ли ще мине и ден без да забележите информация за консолидация или сливане на бизнеси или индустриални интереси.

Тези сливания и приятелски съюзи в сферата на бизнеса се основават на сътрудничеството, защото сътрудничеството обединява в атмосфера на хармония всички енергии, независимо дали са човешки или механични, така, че те да работят като едно цяло и без конфликти за постигане на общата цел.


ИЗКУСТВОТО ДА ОЦЕНИШ ПОДОБАВАЩО БИЗНЕСА

ЕДИН БИЗНЕС МОЖЕ ДА БЪДЕ ОСТОЙНОСТЕН НА ТОЛКОВА, КОЛКОТО ОТСРЕЩНАТА СТРАНА Е ГОТОВА ДА ЗАПЛАТИ ЗА НЕГО.

⌚ ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ 2 МИНУТИ

Всички прогнози в света се създават, за да може умело да се внуши чувството, че някой, някъде, по някакъв начин знае, има силата и може да предскаже с точност бъдещето ни.
Изглежда човешката природа е устроена така, че да се стреми да не изчаква случайността на събитията, а смело да ги изпреварва, дори създава и успешно реализира. Днес вече може да прибавим и метеорологичното време на планетата, което от няколко десетилетия е преминало в ръцете на хората. За добро или за зло, никой не знае докъде може да доведе това вглъбено високо самочувствие на човека и стремежът му да се намесва във физическите закони на вселената, но безспорен факт е, че физическите закони започват успешно да се овладяват от него и, ако начините за прилагане работят добре, е много вероятно да просъществуват дълго време занапред.
Лесно е да се направят прогнози за събития и случки, когато самите събития и случки се изпълняват и контролират от тези, които са планирали прогнозите с една единствена цел – да управляват. Да вземем за пример всички Агенции за социологически, бизнес и други проучвания по света. Изберете която и да е…
И така – Кой вярва на прогнозите?… Само тези, които не вярват на себе си и в собствените си лични преценки.
Някъде, някой решава бъдещето на света, световната икономика, бизнеса, дори метеорологичните процеси на времето, а на нас всички тези планове за бъдещето ни се внушават и представят като прогнози. Всъщност това са добре обмислени и проектирани планове с висока бизнес насоченост и икономически интерес.
Всичко написано по-горе важи и за бизнеса.

Не оставяйте бизнеса да се движи стриктно по течението на прогнозите, защото е много вероятно, когато набере значителна скорост и е твърде убеден в истинността на прогнозите, бизнесът да бъде отнесен от течението в много погрешната посока към много грешното място.
(Да дадем директен пример с окуражителните и положителни прогнози на Българското правителството за възможностите за печеливши инвестиции в сферата на възобновяемите източници и “гарантираната печалба” от фотоволтаичните централи.)
Въпросирайте и вниквайте много надълбоко във всяка една прогноза, било то и метеорологична и винаги търсете манипулативния елемент, защото той неизменно съществува и е измислен от някого, за да е в полза на някого.
И ако имате каквито и да е затруднения по този въпрос, потърсете ЕКСПЕРТ, който ще анализира прогнозите за Вашия бизнес от много по-различни ъгли.

“Знаците/сигналите на успеха и провалът са винаги ясно видими за тези, които често се оглеждат и умеят да забелязват. Собствениците, които имат визия за бъдещето на бизнеса, винаги забелязват реалността в ситуациите и преценят много внимателно обстоятелствата със случващото се около тях. Тези предприемачи се въздържат от общата заблуда да виждат, само това, което те избират и искат да видят и се основават изключително и само на своите собствени преценки и решения, които са направени въз основа на реалистично тълкуване на предупредителните знаци и сигнали.” – Николай Славков

ФРОНТИНВЕСТ ЕООД